poniedziałek, 21 grudnia 2020

50. Na Boże Narodzenie

Tęsknię za skrzypiącym śniegiem, za zapachem igliwia, za stołem nakrytym białym obrusem. Tęsknię za odgłosem tupania w korytarzu domu mojego dzieciństwa, kiedy goście usiłowali otrzepać buty ze śniegu. Tęsknię za gwarem powitań i śpiewaniem kolęd. Tęsknię za atmosferą kościoła rozświetlonego blaskiem świec, wypełnionego ciżbą ludzi. I za tym momentem, gdy z kilkuset piersi wyrywało się gromkie "Bóg się rodzi"...

Motyw Christmas, Boże Narodzenie 

Życzę  Wam, kochani, żeby Wasze tegoroczne święta były spełnieniem marzeń i tęsknot. Bądźcie zdrowi, radośni i pełni nadziei na lepszy rok.

 A kiedy zasiądziecie przy swoich wigilijnych stołach, pomyślcie życzliwie choć przez chwilę o tych, którym tego dnia nie jest dane cieszyć się obecnością bliskich.

10 komentarzy:

  1. Pod powiekami mam te wszystkie śnieżne święta. One najbardziej utkwiły w pamięci, bo niosą ze sobą śnieżne historie, które czasem były straszne, ale z happy endem. Ech...
    Niech nadzieja nas nie opuszcza.
    Pięknych Świąt! ❤️🎄🎅🏻

    OdpowiedzUsuń
  2. Napiszę jeszcze tylko, że zdjęcie wybrałaś przecudne i tak bardzo adekwatne do swojego tekstu😍🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie Ci dziękuję za ciepłe słowa.Przytulam Cię świątecznie.❤
      Przekaż swoim Bliskim najlepsze bożonarodzeniowe życzenia od takiej jednej z Pomorzan.😉❤🌲❄⛄🌲

      Usuń
    2. Przekażę, dziękuję ❤️🎅🏻🎄

      Usuń
  3. Jeszcze zdążyłam z życzeniami choć już Drugi Dzień Świąt.
    Przytulam Cię Halinko bardzo bardzo serdecznie i bardzo świątecznie.
    Też mam w pamięci te wszystkie zimowe święta spędzane z osobami, których już nigdy nie będzie koło mnie. Pięknie nam złożyłaś życzenia...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, Jagódko! Nie ma znaczenia, który czy jaki to dzień. Ważne są dobre myśli i dobre słowa, a na te zawsze mogę z Twojej strony liczyć.❤
    Uściski!❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Urzekło mnie wspomnienie otrzepywanych butów ze śniegu. To wspomnienie usłyszałam. Zostaje mi życzyć szczęśliwego Nowego Roku. Święta za nami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.❤
      Przyjmij ode mnie życzenia szczęścia w kolejnym roku.🍀

      Usuń
  6. Mnie tez ciagle uderza kontrast dawniej a dzisiaj, bo przeciez przezylam rozne rodzaje celebracji Swiat. Pierwsze o czym mysle to o fakcie ile to Mama miala ciezkiej pracy z przygotowaniem potraw - ja nie dalabym temu rady - a przeciez nawet nie miala takich ugodnien jakie mamy teraz. Pierwsze lata dziecinstwa spedzilam w domu ktory nie mial biezacej wody tylko studnie. Ozdoby choinki byly znikome, wiekszosc robilismy sami zaczynajac dlugo przed swietami. A w jedne swieta swieczki probowaly nam spalic choinke - na szczescie zaraz zauwazylismy i ugasili w zarodku. Do "miasta" jezdzilo sie autobusem ktory czesto nie mogl pokonac zasniezonych drog i byl lodowaty w srodku. ........
    Obecnie przeraza mnie mysl o rozlozeniu juz przygotowanej choinki, gotowaniu kilku potraw na czworo ludzi itd.
    Nic dziwnego ze dawne Swieta bardziej odczuwalismy i docenialismy, ze mamy je na zawze w pamieci jako ze obecne to doslownie powielanie tego co bylo rok wczesniej. I bez sniegu.W dodatku moje wnuki znaja dawne swieta i zwyczaje jedynie z opowiadan a one nigdy nie oddadza tamtej atmosfery.
    Coz - moi rodzice wtedy mowili podobnie jako ze swieta ich dziecinstwa byly rowniez inne.
    Dobrego Nowego Roku, maskokropko, zdrowego i milego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana! Kiedyś życie było trudniejsze, skromne, ale ludzie jakos potrafili się cieszyć małymi rzeczami. Może dlatego swięta bardziej cieszyły, że były czasem odpoczynku od codziennej ciężkiej pracy? Moze dlatego, że w tym czasie na stół trafiało lepsze jedzenia, a i ubrać trzeba było się odświętnie? Dziś to wszystko mamy na co dzień, wszystko spowszedniało, więc cieszy mniej.
      Serdecznie Cię pozdrawiam i życzę pomyślnego roku! Obyście wszyscy byli zdrowi.❤

      Usuń