sobota, 12 marca 2022

78. Omi

   Przedwczoraj poczułam się trochę gorzej, coś mnie zaczęło drapać w gardle. Wczoraj miałam 39 stopni  według Celsjusza,  a dziś dwie kreski na teście z Rossmanna. W końcu i mnie dopadło.  Czuję się jak w czasie zwykłego przeziębienia i jestem zła, że nie mogę iść ani na fitness,  ani do pracy  w punkcie pomocy. 

       Leżę w betach i mam sporo czasu na buszowaniu w necie. Czytam przeróżne opinie o tym czy i jak należy pomagać Ukraińcom, co im się należy, a co nie i dlaczego w Krakowie na dworcu Polka musi zapłacić za toaletę 3 zł, a Ukrainka nie płaci nic.

      Czytam i przypominam sobie  te zmęczone twarze kobiet, które nieśmiało pytają,   czy mogą wziąć dwie kanapki, bo jadą w dalszą drogę. Przypominam sobie, jak z zawstydzeniem sięgają po drożdżówkę,  bo jak to w czasie wojny można zjeść coś słodkiego... Słyszę ich podziękowania, życzenia dobrego zdrowia i widzę łzy wdzięczności w oczach kobiet i mężczyzn.

 

8 komentarzy:

  1. Jeśli się zaraziłaś te od tego tłumu. Uwazaj na siebie Halinko.
    Mój zgeograf przyjął do swojego domu Ukrainkę z kilkunastoletnim synem. Najpierw załatwił im natychmiastowe szczepienia.....A ja ugotowałam gar zupy...
    Pomoc jest rzeczą piękna ale ryzykowna w czasach pandemii...

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpewniej zaraziłam się od kolegi, u którego byliśmy kilka dni wcześniej. On już wtedy źle się czuł, ale nic nam o tym nie powiedział.
    Uściski!😘

    OdpowiedzUsuń
  3. Dbaj o Się, kochana❣️
    Oderwij myśli, choć wiem jakie to trudne. Wypoczywaj.
    Trzymam mocno kciuki za szybki powrót do zdrowia💕💕
    Siły jeszcze nam wszystkim będą potrzebne, bo to dopiero początek tej pomocy… Obrazy są przygnębiające. Te z frontu i tu u nas. Płaczę i wkurw mnie bierze naprzemiennie… z bezsilności na te zbrodnię jaka dzieje się na narodzie ukraińskim.
    Ściskam Cię😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Siłą rzeczy niewiele teraz mogę zrobić. Kryzys mam już za sobą, ale jeszcze na pewno kilka dni to potrwa.
    Wczoraj rozmawiałam z przyjacielem, który poszedł na wojnę i wiem, że duch w Ukraińskim narodzie jest wielki.
    Przyjdzie czas, że ludobójstwo zostanie osądzone, ale świat będzie je pamiętał zawsze.

    Przytulam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Halinko jak się teraz czujesz???

    OdpowiedzUsuń