czwartek, 14 kwietnia 2022

82. Rozmowy

  Wczoraj, w punkcie pomocy uchodźcom na Dworcu  Głównym w moim Dużym Mieście, do naszej lady, przy której wydajemy kawę,  herbatę  i zupę, podeszła dziewczynka  w czerwonej kurteczce. Stanęła i patrzyła nieśmiało na wolontariuszki.

Podeszłam do niej...

- Skąd przyjechałaś?

- Z Ukrainy.

- A gdzie mieszkasz?

- Koło takiego dużego sklepu.

- A jak masz na imię?

- Polina.

- Masz siedem lat? 

- Nie! Tylko pięć!

- O!  To pewnie chodzisz do przedszkola?

- Już nie. Moje przedszkole jest zburzone. Jego już nie ma. Widziałam, że nie ma.

***

Imieniny u Ryszarda. Stół zastawiony, a przy stole toczą się rozmowy. Oczywiście o polityce.

W końcu zniecierpliwiona Pani Domu  zdecydowanie kończy dyskusję słowami: 

" Przestańcie w końcu żyć w wirtualnym świecie.  Co Was obchodzi jakaś tam wojna."

Reszty słów nie przytoczę, bo mnie po prostu bolą.

***

Nie mam zbyt wielu znajomych na fb, ale trochę ich na tej liście jest. Wczoraj zamieściłam tekst o tym, że potrzebny jest dach nad głową dla matki z czwórka dzieci. Trzy córki i ośmioletni chłopczyk z dziecięcym porażeniem mózgowym. Matka od Mariupola do Szczecina  podróżowała z tym dzieckiem na rękach. Ojciec, policjant, walczy na wojnie. 

Zamieściłam post i... cisza...

*** 

Życzę Wam wszystkim  radosnych Świąt Wielkanocnych! Niech przyniosą wiarę w Człowieka  i nadzieję na lepsze jutro. 🐣🐥🐇🐥🐣



8 komentarzy:

  1. Słowa bolą. A jest ich coraz więcej. Czasem usprawiedliwione zmęczeniem, uzasadnione bezradnością. Zaczęłam o tym nawet pisać, ale skasowałam tekst… może wrócę, ale już łagodniej… albo i nie.
    Pomagamy, ale państwo zawodzi, więc ja staram się zrozumieć tę… ciszę. Słów zaakceptować nie potrafię….
    Dziękuję za piękne życzenia i wzajemnie, Kochana. Niech przyniosą spokój ducha i nadzieję na dobro wokół.🌷🐣❤️
    Ps. Jesteś cudownym i dobrym Człowiekiem😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Przytulam Cię Halinko serdecznie i świątecznie.....

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy czytałam o Polince, to się popłakałam. Dobrze, że przy klawiaturze komputera mam zapas chusteczek.
    Wojna na Ukrainie to normalny temat rozmów osób, które interesują się polityką. Można jeszcze ewentualnie rozmawiać o drożyźnie.
    Wydaje mi się, że państwo powinno bardziej zainteresować się uchodźcami, a nie liczyć tylko na wolontariuszy.
    Życzę Ci spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, takie dzieci spotykam codziennie. Misza, Artiom, Ela, Arsenij, Matwiej, Zosia. To tylko te, z którymi rozmawiałam dziś. Już nie pytam o przedszkole.

    Ktoś powiedział, że Polacy to jedna wielka organizacja pozarządowa. To prawda. A rząd przypnie sobie ordery.😪

    Spokojnych świąt, Aniu!❤😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masko, codziennie czytam czytam o wojnie w Ukrainie, choć nie powinnam, bo to jest przerażające.
      Niedawno przeczytałam, jak były prezydent i premier Rosji, Miedwiediew, powiedział, że Rosja powinna napaść na Polskę i aż słabo mi się zrobiło.Rosyjskie rakiety już spadały w pobliżu granicy z Polską. Kto wie, czy wasal Putina, Łukaszenka, nie zacznie bombardować Polski.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Aniu, ja przyjęłam strategię nieprzejmowania się tym, na co nie mam wpływu. Tylko tak jestem w stanie funkcjonować.
      Serdeczności.

      Usuń